[PL]Dan Kuso

Witamy na forum serwera Dana Kuso

#1 2010-12-27 14:20:26

 Dan Kuso

http://www.sa-mp-dk.pun.pl/_fora/sa-mp-dk/gallery/2_1292440883.png

Zarejestrowany: 2010-10-23
Posty: 54
Punktów :   

Funkcje wyjaśnienie

Miłej Lektury

Polskie wyjaśnienie - Funkcja

    A
    * AddMenuItem -Dodaje element do wybranego menu.
    * AddPlayerClass -Dodaje postać (skin) możliwy do wybrania przez gracza.
    * AddPlayerClassEx -Dodaje postać (skin) możliwy do wybrania przez gracza, przypisuje automatycznie gracza do wybranej drużyny.
    * AddStaticPickup -Dodaje ikonkę możliwą do podniesienia przez graczy.
    * AddStaticVehicle -Dodaje pojazd do gry.
    * AddStaticVehicleEx -Dodaje pojazd do gry.
    * AddVehicleComponent -Używając tej funkcji dodajesz komponenty (części) to pojazdu utworzonego funkcjami AddStaticVehicle, AddStaticVehicleEx lub CreateVehicle.
    * AllowAdminTeleport -Dzięki tej funkcji możemy umożliwić RCON-administratorowi teleportowanie się za pomocą zaznaczania na mapie
    * AllowInteriorWeapons -Funkcja zezwala lub nie na strzelanie w interiorach (pomieszczeniach)
    * AllowPlayerTeleport -Dzięki tej funkcji możemy umożliwić graczom teleportowanie się za pomocą zaznaczania na mapie
    * ApplyAnimation -Uruchamia animacje dla gracza
    * Attach3DTextLabelToPlayer -Funkcja ta służy do "przyczepienia" TextLabel'a do gracza o podanym id. Uwaga gracz do którego tekst jest doczepiony go nie widzi
    * Attach3DTextLabelToVehicle -Funkcja ta przyczepia (podobnie jak w funkcji Attach3DtextLabelToPlayer) TExt3D do pojazdu o podanym ID.
    * AttachObjectToPlayer -Możesz używać tej funkcji, aby doczepiać obiekty do danego gracza. Obiekty będzie podążał za graczem.
    * AttachPlayerObjectToPlayer -Możesz używać tej funkcji, aby doczepiać obiekty (stworzone dla podanego gracza) do danego gracza. Obiekty będzie podążał za graczem.
    * AttachTrailerToVehicle -Funkcja ta doczepia przyczepe do pojazdu.

      B
    * Ban -Ta funkcja może zostać użyta do zablokowania możliwości gry graczowi na serwerze. Zapisuje ona IP gracza do pliku samp.ban w folderze z serwerem. Używaj BanEx aby zablokować gracza podając do tego powód. Będzie on zapisany w pliku samp.ban. Aby odblokować gracza używaj komend RCON unban lub unbanip.
    * BanEx -Ta funkcja może zostać użyta do zablokowania możliwości gry graczowi na serwerze. Zapisuje ona IP gracza i powód blokady do pliku samp.ban w folderze z serwerem. Używaj Ban aby zablokować gracza bez podawania powodu. Aby odblokować gracza używaj komend RCON unban lub unbanip.

      C
    * CallLocalFunction -Funkcja uruchamia callback, który znajduję się w tym samym skrypcie (może być własny)
    * CallRemoteFunction -Funkcja odpala callback który znajduje się w którymś z załadowanych FS'ów (skryptów) lub mapie.
    * ChangeVehicleColor -Funkcja ta pozwala na zmianę kolorów podstawowych i dodatkowych pojazdów w grze.
    * ChangeVehiclePaintjob -Dzięki tej funkcji możesz ustawić paintjob.
    * ClearAnimations -Funkcja wyłącza wszystkie animacje jakich gracz używa w tym momencie
    * ConnectNPC -Podłącza NPC ( Bota) do serwera.
    * Create3DTextLabel -Wyświetla trójwymiarowy tekst w danym miejscu
    * CreateExplosion -Ta funkcja tworzy eksplozje w wybranym miejscu
    * CreateMenu -Tworzy menu. Każde menu można pokazać (ShowMenuForPlayer) lub ukryć (HideMenuForPlayer) dla gracza. Ostatecznie każde menu można zniszczyć za pomocą DestroyMenu.
    * CreateObject -Dodaje do mapy obiekt. Użyj DestroyObject(...) aby go usunąć
    * CreatePickup -Funkcja ta tworzy pickupa o danym modelu,typie, współrzędnych, virtual World'zie.
    * CreatePlayer3DTextLabel -Wyświetla trójwymiarowy tekst w danym miejscu, tylko dla danego gracza
    * CreatePlayerObject -Tworzy obiekt widoczny tylko dla danego Gracza
    * CreateVehicle -Dodaje pojazd do gry. Możesz używać AddStaticVehicle w tym samy czasie

      D
    * Delete3DTextLabel -Usuwa trójwymiarowy tekst
    * DeletePlayer3DTextLabel -Usuwa trójwymiarowy tekst widziany dla danego gracza
    * DestroyMenu -Usuwa wybrane menu.
    * DestroyObject -Funkcja służy do usuwania obiektu z mapy (jego id w mapie będzie puste czekać aż nie zostanie użyta funkcja CreateObject)
    * DestroyPickup -Funkcja Usuwa Pickupa
    * DestroyPlayerObject -Ta funkcja usuwa graczowi obiekt, który został wcześniej nadany
    * DestroyVehicle -Usuwa wcześniej stworzony pojazd
    * DetachTrailerFromVehicle -Funkcja ta odczepia przyczepiona przyczepę.
    * DisableInteriorEnterExits -funkcją służy do wyłączania wszystkich wejściach i wyjściach do pomieszczeń w grze. (żółtej strzałki na zewnątrz i wewnątrz każdego interioru).
    * DisableMenu -Wyłącza menu.
    * DisableMenuRow -Funkcja ta wylacza wybrana opcje w menu.
    * DisableNameTagLOS -Używamy tej funkcji, gdy chcemy aby tagi graczy (zawierające nick, poziom życia, znajdujące się nad graczem) były widoczne przez ściany i inne obiekty. Funkcja daje zamierzony efekt tylko w OnGameModeInit.
    * DisablePlayerCheckpoint -Ta funkcja usuwa graczowi checkpoint.
    * DisablePlayerRaceCheckpoint -Używamy tej funkcji gdy chcemy, aby nasz race checkpoint zniknął

      E
    * EnableStuntBonusForAll -Funkcja wyłącza/włącza możliwość zarobienia sobie na trickach/skokach dla wszystkich
    * EnableStuntBonusForPlayer -Funkcja włącza/wyłącza możliwość zarabiania na trikach i skokach dla danego gracz
    * EnableTirePopping -Funkcja w 0.3 została usunięta
    * EnableZoneNames -Funkcja w 0.3 została usunięta

      F
    * ForceClassSelection -Funkcja wysyła gracza z powrotem do wybieralki (dopiero po śmieci)
    * format -Formatuje string i zapisuje go

      G
    * GameModeExit -Używamy tej funkcji, aby wyłączyć serwer.
    * GameTextForAll -Wyświetla wiadomość na ekranie wszystkich graczy.
    * GameTextForPlayer -Wyświetla wiadomość na ekranie wybranego gracza.
    * GangZoneCreate -Tworzy GangZones czyli tereny gangów. GangZones to kolorowe miejsce na mapie.
    * GangZoneDestroy -Ta funkcja umożliwia skasowanie GangZona.
    * GangZoneFlashForAll -Ta funkcja umożliwia migotanie Gang Zonem dla wszystkich graczy.
    * GangZoneFlashForPlayer -Ta funkcja umożliwia migotanie Gang Zonem dla gracza.
    * GangZoneStopFlashForAll -Ta funkcja umożliwia przestanie migotania Gang Zonem dla wszystkich graczy.
    * GangZoneStopFlashForPlayer -Ta funkcja umożliwia przestanie migotania Gang Zonem dla gracza.
    * GangZoneHideForAll -Ta funkcja umożliwia schowanie Gang Zona wszystkim graczom.
    * GangZoneHideForPlayer -Ta funkcja umożliwia schowanie Gang Zona graczowi.
    * GangZoneShowForAll -Ta funkcja umożliwia pokazanie Gang Zona wszystkim graczom.
    * GangZoneShowForPlayer -Ta funkcja umożliwia pokazanie Gang Zona graczowi.
    * GetDistanceFromMeToPoint -Funkcja pobiera odległość od bota NCP do danego punktu
    * GetMaxPlayers -Pobiera maksymalną ilość graczy, często używane przy pętli.
    * GetMyFacingAngle -Funkcja ta pobiera rotacje bota.
    * GetMyPos -Funkcja pobiera Koordynaty bota NPC
    * GetObjectPos -Funkcja pobiera pozycję (współrzędne) danego obiektu
    * GetObjectRot -Funkcja służy do pobierania obrotu (rotacji) danego obiektu
    * GetPlayerAmmo -Funkcja służy do pobrania ilości naboi danego gracza w wyciągniętej broni.
    * GetPlayerArmedWeapon -Funkcja ta pobiera ID broni, ktora gracz/bot aktualnie uzywa (ma wyciagnietą).
    * GetPlayerArmour -Funkcja pobiera Armour gracza.
    * GetPlayerCameraFrontVector -Funkcja ta zwraca aktualny kierunek kamery celem gracza w przestrzeni 3-D, coordy są w stosunku do pozycji aparatu, patrz GetPlayerCameraPos .(przepraszam tu był translator)
    * GetPlayerCameraPos -Dowiedz się, jaka jest pozycja camery gracza.
    * GetPlayerCameraUpVector -Ta funkcja zwraca wektor, który wskazuje na jej wzrost w polu widzenia kamery lub, innymi słowy, na środku górnej części ekranu.
    * GetPlayerColor -Funkcja pobiera kolor gracza.
    * GetPlayerDrunkLevel -Funkcja sprawdza poziom upicia gracza, powyżej 2000 dodaje efekty kamery utrudniające jazdę samochodem. Do podniesienia poziomu upicia możesz użyć SetPlayerSpecialAction lub SetPlayerDrunkLevel
    * GetPlayerFacingAngle -Pobiera aktualny kąt gracza
    * GetPlayerFightingStyle -Funkcja pobiera styl walki gracza. Należy użyć Style Walki aby użyć tej funkcji!
    * GetPlayerHealth -Funkcja pobiera życie gracza.
    * GetPlayerInterior -Pobiera aktualny interior gracza.
    * GetPlayerIp -Funkcja ta pobiera IP gracza i pobiera je do określonej zmiennej
    * GetPlayerKeys -Funkcja zwraca klawisz naciśnięty przez gracza
    * GetPlayerMenu -Pobiera identyfikator menu z obecnie sprawdzanego.
    * GetPlayerMoney -Funkcja pobiera kasę gracza.
    * GetPlayerName -Funkcja służy do pobierania nicku gracza o podanym ID.
    * GetPlayerObjectPos -Funkcja pobiera pozycję obiektów widocznego tylko dla gracza (ustawionego za pomocą CreatePlayerObject)
    * GetPlayerObjectRot -Funkcja służy do pobierania obrotu obiektu stworzonego tylko dla gracza (CreatePlayerObject)
    * GetPlayerPing -Ta funkcja pobiera ping gracza, który jest na serwerze.
    * GetPlayerPos -Pobiera pozycję gracza
    * GetPlayerScore -Funkcja pobiera Score gracza.
    * GetPlayerSkin -Pobiera skin graczowi o podanym ID
    * GetPlayerSpecialAction -Zwraca jaką akcję specjalną wykonuje gracz.
    * GetPlayerState -Sprawdza czy gracz jest w danym położeniu (w aucie(kierowca, pasażer), itp.)
    * GetPlayerSurfingVehicleID -Funkcja ta pozwala na pobranie ID'u pojazdu na ktorym gracz surfuje
    * GetPlayerTeam -Sprawdza w jakiej drużynie gracza
    * GetPlayerTime -Pobiera czas gracza
    * GetPlayerWantedLevel -Zwraca bieżący poziom poszukiwania gracza.
    * GetPlayerWeapon -Zwraca aktualną broń gracza
    * GetPlayerWeaponData -Funkcja pobiera dane o broni posiadanej na danym slocie broni. W przeciwieństwie do GetPlayerWeapon, która zwraca dane wyciągniętej broni, funkcja ta zapisuje do zmiennej dane broni, nie ważne czy ją wyciągnęliśmy, czy nie.
    * GetPlayerVehicleID -Funkcja pobiera ID pojazdu w którym znajduje się gracz
    * GetPlayerVehicleSeat -Dzięki tej funkcji dowiedz się, w jakim miejscu w samochodzie siedzi gracz.
    * GetPlayerVelocity -Funkcja pobiera prędkość gracza w kierunku X, Y, Z (działa tylko w 0.3)
    * GetPlayerVirtualWorld -służy nam do pobrania Virtual Worldu danego gracza.(świata gracza)
    * GetPlayerWeaponState -Sprawdza stan broni gracza
    * GetServerVarAsBool -Ta funkcja zwraca Boolean z pliku server.cfg z konkretnej podanej linijki.
    * GetServerVarAsInt -Funkcja pobiera dane (jeśli jest liczbą typu integer) z pliku serwer.cfg
    * GetServerVarAsString -Pobiera parametr string z server.cfg przykładowo nazwę serwera
    * GetTickCount -Funkcja zwraca czas od uruchomienia serwera (w milisekundach).
    * GetWeaponName -Pobiera nazwę broni (angielską).
    * GetVehicleComponentInSlot -Funkcja ta pozwala na pobranie "czesci tuningowej" zamontowanej w pojeździe.
    * GetVehicleComponentType -Funckja ta pobiera typ wpisanego komponentu (czesci tuningowej), i zwraca slot, do jakiego nalezy ja przypisac.
    * GetVehicleDamageStatus -Sprawdź wartości uszkodzenia pojazdu.
    * GetVehicleHealth -Funkcja pobiera wartość zdrowia pojazdu
    * GetVehicleModel -Zwraca ID modelu ze sprawdzanego pojazdu
    * GetVehiclePos -Pobiera pozycję samochodu w którym znajduje się gracz
    * GetVehicleTrailer -Funkcja ta sluzy do pobrania ID przyczepy przylaczonej do pojazdu.
    * GetVehicleVelocity -Funkcja pobiera prędkość pojazdu w 3 kierunkach: X, Y, Z (tylko 0.3)
    * GetVehicleVirtualWorld -służy nam do pobrania Virtual Worldu danego samochodu.
    * GetVehicleZAngle -Funkcja pobiera kąt Z danego pojazdu i zapisuje go do zmiennej float.
    * GivePlayerMoney -Funkcja daje graczowi pieniądze.
    * GivePlayerWeapon -Funkcja daje graczowi broń i amunicje.

      H
    * HideMenuForPlayer -Ukrywa menu dla gracza

      I
    * IsPlayerAdmin -Ta funkcja sprawdza czy gracz jest zalogowany na RCON-administratora
    * IsPlayerConnected -Ta funkcja sprawdza czy gracz został połączony z serwerem.
    * IsPlayerInAnyVehicle -Funkcja sprawdza czy gracz jest w pojeździe.
    * IsPlayerInCheckpoint -Ta funkcja sprawdza czy gracz jest w środku checkpointa
    * IsPlayerInRaceCheckpoint -Ta funkcja sprawdza czy gracz jest wewnątrz wyścigowego checkpointu
    * IsPlayerInRangeOfPoint -Funkcja ta sprawdza czy gracz znajduję się w zasięgu danego punktu.
    * IsPlayerInVehicle -Sprawdza czy dany gracz jest w danym pojeździe
    * IsPlayerNPC -Sprawdza czy gracz jest NPC (botem) (tylko 0.3)
    * IsPlayerStreamedIn -sprawdza czy dany gracz jest widoczny(streamowany) dla danego gracza. (jest w zasięgu obszaru w którym widzi gracz. Patrz plik server.cfg)
    * IsTrailerAttachedToVehicle -Funkcja sprawdza czy do pojazdu o danym ID, jest podczepiona przyczepa
    * IsValidMenu -Funkcja ta sprawdza czy ID menu jest poprawne. Stosuje sie je w warunkach przed uzyciem menu.
    * IsValidObject -Sprawdza czy obiekt istnieje.
    * IsValidPlayerObject -Funkcja ta sprawdza czy obiekt dla danego gracza istnieje.
    * IsVehicleStreamedIn -sprawdza czy dane auto jest widoczne(streamowane) dla danego gracza. (jest w zasięgu obszaru w którym widzi to auto. patrz plik server.cfg)

      K
    * Kick -Ta funkcja służy do wyrzucania gracza z twojego serwera
    * KillTimer -Zabija (wyłacza) timera

      L
    * LimitGlobalChatRadius -Wiadomość wysyłana przez graczy trafi tylko do tych którzy są w podanej odległości, również zmienia odległość z której gracz będzie widział innych graczy
    * LimitPlayerMarkerRadius -Ustaw promień markera gracza.
    * LinkVehicleToInterior -Przenosi samochód do interioru. Można użyć przykładowo do aut na arenie

      M
    * MoveObject -Funkcja służy do zmieniania położenia obiektu poprzez ruch
    * MovePlayerObject -Funkcja służy do zmieniania położenia obiektu poprzez ruch Funkcja ta zmieniania położenia obiekty (widzialnego tylko dla danego gracza) poprzez ruch

      P
    * PauseRecordingPlayback -Funkcja ta wsztrzymuje odtwarzanie nagarnia dla bota.
    * PlayCrimeReportForPlayer -Funkcja ta wywołuj "crime report" (wiadomość policyjną tak jak w trybie jednego gracza). Funkcja ta jest mało przydatna tym bardziej na polskich serwerach, jest mało słyszalne i musieli byśmy się domyślać. Może ona jednak przydać się na serwerach Role Play.
    * PlayerPlaySound -Odtwarza wbudowaną piosenkę/melodię
    * PlayerSpectatePlayer -Funkcja ta ustawia na "podgladanie" gracza przez gracza.
    * PlayerSpectateVehicle -Funkcja ta ustawia na "podgladanie" pojazdu przez gracza.
    * PutPlayerInVehicle -Funkcja ta umieszcza wybranego gracza w wybranym pojazdzie na odpowiednim miejscu.
    * print -Wysyła napis do konsoli ( do okna serwera, nie do czatu w grze)
    * printf -Funkcja ta pozwala na "wydrukowanie" w konsoli serwera jakiegoś tekstu z parametrami.

      R
    * RemovePlayerFromVehicle -Funkcja ta wyrzuca gracza z samochodu
    * RemovePlayerMapIcon -Usuwa wcześniej dodaną ikonę (przy pomocy funkcji SetPlayerMapIcon)
    * RemoveVehicleComponent -Funkcja ta sluzy do usuwania komponentow (czesci tuningowych) z pojazdu.
    * RepairVehicle -Funkcja ta naprawia wizualne zniszczenia (zderzaki, karoseria, opony i uzdrawia pojazd) w wybranym pojeździe
    * ResetPlayerMoney -Resetuje pieniądze gracza
    * ResetPlayerWeapons -Resetuje bronie gracza (do ustawionych w AddPlayerClass lub AddPlayerClassEx)
    * ResumeRecordingPlayback -Funkcja ta odtwarza dalej wstrzymane nagarnia dla bota. PauseRecordingPlayback

      S
    * SendChat -Funckja ta wysyla automatycznie tekst na chat gdy cos sie stanie.
    * SendCommand -Funkcja dla NPC, która nakazuje mu użycie danej komendy.
    * SendClientMessage -Funkcja ta może być używany do wysyłania wiadomości do określonego gracza w dowolnie wybranym kolorze. Na całej linii w chacie będzie w ten sam kolor.
    * SendClientMessageToAll -Funkcja ta wysyła wiadomość do wszystkich graczy w dowolnie wybranym kolorze. Na całej linii w chacie będzie w ten sam kolor. Funkcja jest wielokrotnością użycia SendClientMessage
    * SendDeathMessage -Funkcja ta dodaje zabitą osobę do listy
    * SendPlayerMessageToPlayer -Funckja ta pozwala na przesylanie wiadomosci miedzy graczami.
    * SendPlayerMessageToAll -Dzięki tej funkcji możemy wysyłać wiadomość do wszystkich w imieniu gracza
    * SendRconCommand -Funkcja wysyła komendę RCON bez konieczności logowania (mało bezpieczne).
    * SetCameraBehindPlayer -Ustawia kamerę przy graczu.
    * SetGameModeText -Ustawia tekst widziany w SAMP jako "mode"
    * SetMyFacingAngle -Funkcja ta sluzy do ustawienia rotacji gracza (w ktora strone ma stac przodem).
    * SetMyPos -Funkcja ta sluzy do teleportowania bota w wybrane miejce.
    * SetMenuColumnHeader -Funkcja ta ustawia nagłowek kolumn w menu.
    * SetObjectPos -Przenosi obiekt do wybranej pozycji
    * SetObjectRot -Obraca obiekt.
    * SetPlayerAmmo -Używamy tej funkcji do ustalenia ilości amunicji jaką posiada gracz.
    * SetPlayerArmedWeapon -Funkcja wyciąga graczowi broń o podanym ID. Nie działa to jeśli gracz danej broni nie posiada. Funkcja nie daje graczowi broni, a jedynie ją wyciąga jeśli gracz ją ma. Aby dać broń graczowi użyj GivePlayerWeapon.
    * SetPlayerArmour -Funkcja pozwala ustawić kamizelkę dla gracza.
    * SetPlayerCameraLookAt -Ustawia na jaki punkt ma zostać skierowana kamera (przydatne przy tworzeniu monitoringu) Przed ustawieniem punktu "patrzenia" kamery polecam ustawić punkt z którego patrzy kamera służy do tego funkcja SetPlayerCameraPos
    * SetPlayerCameraPos -Ustawia punkt z którego patrzy kamera.
    * SetPlayerChatBubble -Funkcja robi napis na graczu. Którzy widzi tylko reszta graczy.
    * SetPlayerCheckpoint -Pokazuje graczowi checkpoint (na mapie może być tylko 1 )
    * SetPlayerColor -Funkcja zmienia podanemu graczowi (ID) kolor nicku na podany w drugim argumencie.
    * SetPlayerDrunkLevel -Funkcja ustawia poziom upicia dla gracza utrudnia jazdę pojazdem i dodaje latanie kamery
    * SetPlayerFacingAngle -Funkcja ustala kąt obrotu gracza
    * SetPlayerFightingStyle -Ustawia graczowi styl walki wręcz
    * SetPlayerHealth -Funkcja pozwala ustawić poziom zdrowia gracza.
    * SetPlayerInterior -Funkcja ustawia graczowi nowy interior
    * SetPlayerMapIcon -Ustawia ikonę na mapie. Możesz wybrać z 62 rodzajów ikon. Możesz użyć też białego kwadratu (ID: 1) w dowolnym kolorze.(max.100 w 0.3)
    * SetPlayerMarkerForPlayer -Funkcja ta ustawia widocznosc gracza na radarze innego gracza.
    * SetPlayerName -Ustawia graczowi nick.
    * SetPlayerObjectPos -Przenosi wybrany obiekt (widzialny tylko dla danego gracza) do wybranej pozycji
    * SetPlayerObjectRot -Obraca obiekt widzialny tylko dla danego gracza
    * SetPlayerPos -Funkcja ustala koordynaty gracza na podane w argumentach. Każdy koordynat, nawet jeśli jest równy pełnej liczbie musi zawierać pierwszą liczbę po przecinku (kropce)
    * SetPlayerPosFindZ -Ustawia pozycje gracza dostosowaną do gruntu.
    * SetPlayerRaceCheckpoint -Funkcja ta ustawia checkpoint'y do scigania sie.
    * SetPlayerScore -Ustawia graczowi punkty Score.
    * SetPlayerShopName -Funkcja uruchamia skrypt (sprzedawcę w interiorze np. menu w ammunation)
    * SetPlayerSkillLevel -SetPlayerSkillLevel pozwoli Ci na zmianę poziomu umiejętności gracza w broniach (których broni dany gracz może używać, a których nie). Pamiętaj, że nie w każdej broni poziom ten może być zmieniony.
    * SetPlayerSkin -Funkcja ustawia graczowi nowy skin
    * SetPlayerSpecialAction -Ustawia specjalną animację dla gracza.
    * SetPlayerTeam -Ustawia graczowi drużynę Przydatne do TDM ( Team Dead Match)
    * SetPlayerTime -Ustawia czas dla gracza
    * SetPlayerWantedLevel -Ustawia graczowi ilość gwiazdek.
    * SetPlayerWeather -Funkcja zmienia pogodę graczowi.
    * SetPlayerWorldBounds -Funkcja ta może być użyta do zmiany świata granic gracza. Ograniczasz w ten sposób miejsce w które on/ona może się udać.
    * SetPlayerVelocity -Ta funkcja przenosi gracza na daną pozycję z jego prędkości.(tylko 0.3)
    * SetPlayerVirtualWorld -Funkcji tej używamy gdy chcemy zmienić VirtualWorld danego gracza
    * SetSpawnInfo -Funkcja zmienia dane dotyczące spawnu gracza. Zaleca się używanie tej funkcji zamiast SetPlayerSkin i SetPlayerPos w OnPlayerSpawn. Używając SetSpawnInfo zmniejszasz ryzyko crasha podczas spawnu gracza. Aby zespawnować gracza użyj SpawnPlayer
    * SetTeamCount -Funkcja ustawia liczbę drużyn przydatne w mapach Team Deathmatch. Możesz ustawić tutaj 100.000, funkcja poprawia tylko optymalność mapy.
    * SetTimer -Funkcja ta wywołuje inną funkcję w pewnym odstępie czasu.
    * SetTimerEx -Funkcja ta tworzy timer. W przeciwieństwie do SetTimer'a funkcja przez niego wywołana może zawierać argumenty.
    * SetWeather -Funkcja ta sluzy do zmieniania pogody na serwerze.
    * SetGravity -Funkcja ta ustawia grawitacje, ktora bedzie na serwerze.
    * SetWorldTime -Funkcja ustawia godzinę na całym serwerze.
    * SetVehicleHealth -Ustawia zdrowie pojazdu do określonej wartości
    * SetVehicleNumberPlate -Zmienia rejestracje pojazdu, efekt zadziała dopiero po respawnie pojazdu(nie działa w 0.3)
    * SetVehicleParamsForPlayer -Określa pewne właściwości samochodu gracza.
    * SetVehiclePos -Ustawia pozycje pojazdu.
    * SetVehicleToRespawn -pozwala na respawn danego pojazdu, nawet wtedy gdy gracz jest aktualnie jego kierowcą.
    * SetVehicleVelocity -Funkcja ustawia pozycje pojazdu z jego prędkością (tylko 0.3)
    * SetVehicleVirtualWorld -GetVehicleVirtualWorld służy nam do pobrania Virtual Worldu danego samochodu.
    * SetVehicleZAngle -Ustawia rotacji pojazdu(obrót)
    * SetDeathDropAmount - NIE WIADOMO ALE CHYBA NIE DZIAŁA W OBECNYCH WERSJACH
    * SetNameTagDrawDistance -Funkcja ta ustawia maksymalna odleglosc, na jaka gracz bedzie widzial nicki innych graczy.
    * ShowPlayerNameTagForPlayer -Funkcja ta pozwala na ukrycie/pokazanie nicku gracza playerid dla gracza showplayerid .
    * ShowPlayerDialog -Funkcja ta otwiera okno GUI
    * ShowNameTags -Funkcja ta słuzy do ukrywania paskow stanu nad glowami graczy. Np. Ilosc zycia, zbroi , id etc.
    * ShowPlayerMarkers -Funkcja ta pozwala na wlaczenie lub wylaczenie markerow na mini-mapie ktorymi sa zaznaczeni gracze
    * SpawnPlayer -Funkcji tej używamy w celu zespawnowania gracza. Polega to na przeniesieniu postaci w miejsce jakie zostało podane w funkcji AddPlayerClass, AddPlayerClassEx, lub SetSpawnInfo.
    * StartRecordingPlayback -Funkcja ta rozpoczyna odtwarzanie nagrania z folderu npcmodes/recordings I bot ja odtwarza.
    * StartRecordingPlayerData -Funkcja ta nagrywa ruchy gracza, ktore zapisywane sa w pliku w folderze scriptfiles, dzieki ktorym Boty beda mogly je powtarzac.
    * StopObject -Funkcja służy do zatrzymania obiektu który jest w ruchu (któremu wykonuje się funkcji MoveObject)
    * StopPlayerObject -Funkcja służy do zatrzymania obiektu danego (stworzonego używając CreatePlayerObject) gracza który jest w ruchu (który wykonuje się funkcją MovePlayerObject)
    * StopRecordingPlayback -Funkcja ta zatrzymuje odtwarzanie nagarnia dla bota.
    * StopRecordingPlayerData -Funkcja ta zatrzymuje wszystkie nagrania ktore byly uaktywnione przez funkcje StartRecordingPlayerData i zapisuje nagranie do folderu Scriptfiles.

      T
    * TextDrawAlignment -Funckja ta, służy do ustawiania pozycji textDraw'a : wyrownianie do lewej, srodka, prawej.
    * TextDrawBackgroundColor -Funkcja ta ustawia kolor obwodki wokol kazdej litery TextDrawu.
    * TextDrawBoxColor -Funkcja ta pozwala na ustawienie koloru "pudelka" za TextDrawem. Funkcja dziala jesli utworzymy uprzednio Box'a (TextDrawUseBox).
    * TextDrawColor -Ustawia kolor tekstdrawa
    * TextDrawCreate -Tworzy textdraw (nie pokazuje)
    * TextDrawDestroy -Niszczy TextDraw.
    * TextDrawFont -Ustawia czcionkę w textdrawie
    * TextDrawHideForAll -Ta funkcja umożliwia schowanie Text Drawa wszystkim graczom.
    * TextDrawHideForPlayer -Ta funkcja umożliwia schowanie Text Drawa graczowi.
    * TextDrawLetterSize -Funkcja ta ustawia rozmiar liter w TextDrawie.
    * TextDrawSetOutline -Funkcja ta ustawia czarną obwodkę wokół każdej litery w TextDrawie .
    * TextDrawSetProportional -Funkcja ta sprawdza czy tekst jest proporcjonalny i ustawia odleglos liter od siebie.
    * TextDrawSetShadow -Dodaje czarny cień na dole po prawej stronie tekstu.
    * TextDrawSetString -Używamy tej funkcji, aby zaktualizować teksy wyświetlany w TextDrawie.
    * TextDrawShowForAll -Pokazuje TextDrawa wszystkim graczom.
    * TextDrawShowForPlayer -Pokazuje TextDrawa danemu graczowi.
    * TextDrawTextSize -Funkcja ta ustawia rozmiar okna Box'u TextDrawu
    * TextDrawUseBox -Funkcja Dodaje do naszego Text Draw'u tło
    * TogglePlayerClock -Funkcja pokazuje/chowa zegarek w prawym górnym rogu.
    * TogglePlayerControllable -Funkcja ta umożliwia lub uniemożliwia graczowi poruszanie się. Funkcja dodatkowo przydaje się przy tworzeniu menu - wtedy gracz wybierając opcje w nim nie porusza się, gdy jest zamrożony. Ponad to w grze występuje błąd - jeśli gracz jest w samochodzie i nie jest zamrożony nie ma on kontroli nad menu.
    * TogglePlayerSpectating -Funkcja ta pozwala na uzywanie podgladu przez graczy.

      U
    * Update3DTextLabelText -Zmienia wartość tekstu trójwymiarowego. (stworzonego za pomocą Create3DTextLabel)
    * UpdatePlayer3DTextLabelText -Zmienia wartość tekstu trójwymiarowego widzianego dla danego gracza. (stworzonego za pomocą CreatePlayer3DTextLabel)
    * UsePlayerPedAnims -Używa standardowego odtwarzacza animacji spaceru (animacji skinu CJ).
    * UpdateVehicleDamageStatus -Służy do ustawiania wartości uszkodzenia pojazdu.


I jak już umiecie PAWN ?

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.noth.pun.pl www.yitian2.pun.pl www.place.pun.pl www.e650.pun.pl www.pokemon-fly.pun.pl