Miłej Lektury :)
Polskie wyjaśnienie - Funkcja
A * AddMenuItem -Dodaje element do wybranego menu. * AddPlayerClass -Dodaje postać (skin) możliwy do wybrania przez gracza. * AddPlayerClassEx -Dodaje postać (skin) możliwy do wybrania przez gracza, przypisuje automatycznie gracza do wybranej drużyny. * AddStaticPickup -Dodaje ikonkę możliwą do podniesienia przez graczy. * AddStaticVehicle -Dodaje pojazd do gry. * AddStaticVehicleEx -Dodaje pojazd do gry. * AddVehicleComponent -Używając tej funkcji dodajesz komponenty (części) to pojazdu utworzonego funkcjami AddStaticVehicle, AddStaticVehicleEx lub CreateVehicle. * AllowAdminTeleport -Dzięki tej funkcji możemy umożliwić RCON-administratorowi teleportowanie się za pomocą zaznaczania na mapie * AllowInteriorWeapons -Funkcja zezwala lub nie na strzelanie w interiorach (pomieszczeniach) * AllowPlayerTeleport -Dzięki tej funkcji możemy umożliwić graczom teleportowanie się za pomocą zaznaczania na mapie * ApplyAnimation -Uruchamia animacje dla gracza * Attach3DTextLabelToPlayer -Funkcja ta służy do "przyczepienia" TextLabel'a do gracza o podanym id. Uwaga gracz do którego tekst jest doczepiony go nie widzi * Attach3DTextLabelToVehicle -Funkcja ta przyczepia (podobnie jak w funkcji Attach3DtextLabelToPlayer) TExt3D do pojazdu o podanym ID. * AttachObjectToPlayer -Możesz używać tej funkcji, aby doczepiać obiekty do danego gracza. Obiekty będzie podążał za graczem. * AttachPlayerObjectToPlayer -Możesz używać tej funkcji, aby doczepiać obiekty (stworzone dla podanego gracza) do danego gracza. Obiekty będzie podążał za graczem. * AttachTrailerToVehicle -Funkcja ta doczepia przyczepe do pojazdu.
B * Ban -Ta funkcja może zostać użyta do zablokowania możliwości gry graczowi na serwerze. Zapisuje ona IP gracza do pliku samp.ban w folderze z serwerem. Używaj BanEx aby zablokować gracza podając do tego powód. Będzie on zapisany w pliku samp.ban. Aby odblokować gracza używaj komend RCON unban lub unbanip. * BanEx -Ta funkcja może zostać użyta do zablokowania możliwości gry graczowi na serwerze. Zapisuje ona IP gracza i powód blokady do pliku samp.ban w folderze z serwerem. Używaj Ban aby zablokować gracza bez podawania powodu. Aby odblokować gracza używaj komend RCON unban lub unbanip.
C * CallLocalFunction -Funkcja uruchamia callback, który znajduję się w tym samym skrypcie (może być własny) * CallRemoteFunction -Funkcja odpala callback który znajduje się w którymś z załadowanych FS'ów (skryptów) lub mapie. * ChangeVehicleColor -Funkcja ta pozwala na zmianę kolorów podstawowych i dodatkowych pojazdów w grze. * ChangeVehiclePaintjob -Dzięki tej funkcji możesz ustawić paintjob. * ClearAnimations -Funkcja wyłącza wszystkie animacje jakich gracz używa w tym momencie * ConnectNPC -Podłącza NPC ( Bota) do serwera. * Create3DTextLabel -Wyświetla trójwymiarowy tekst w danym miejscu * CreateExplosion -Ta funkcja tworzy eksplozje w wybranym miejscu * CreateMenu -Tworzy menu. Każde menu można pokazać (ShowMenuForPlayer) lub ukryć (HideMenuForPlayer) dla gracza. Ostatecznie każde menu można zniszczyć za pomocą DestroyMenu. * CreateObject -Dodaje do mapy obiekt. Użyj DestroyObject(...) aby go usunąć * CreatePickup -Funkcja ta tworzy pickupa o danym modelu,typie, współrzędnych, virtual World'zie. * CreatePlayer3DTextLabel -Wyświetla trójwymiarowy tekst w danym miejscu, tylko dla danego gracza * CreatePlayerObject -Tworzy obiekt widoczny tylko dla danego Gracza * CreateVehicle -Dodaje pojazd do gry. Możesz używać AddStaticVehicle w tym samy czasie
D * Delete3DTextLabel -Usuwa trójwymiarowy tekst * DeletePlayer3DTextLabel -Usuwa trójwymiarowy tekst widziany dla danego gracza * DestroyMenu -Usuwa wybrane menu. * DestroyObject -Funkcja służy do usuwania obiektu z mapy (jego id w mapie będzie puste czekać aż nie zostanie użyta funkcja CreateObject) * DestroyPickup -Funkcja Usuwa Pickupa * DestroyPlayerObject -Ta funkcja usuwa graczowi obiekt, który został wcześniej nadany * DestroyVehicle -Usuwa wcześniej stworzony pojazd * DetachTrailerFromVehicle -Funkcja ta odczepia przyczepiona przyczepę. * DisableInteriorEnterExits -funkcją służy do wyłączania wszystkich wejściach i wyjściach do pomieszczeń w grze. (żółtej strzałki na zewnątrz i wewnątrz każdego interioru). * DisableMenu -Wyłącza menu. * DisableMenuRow -Funkcja ta wylacza wybrana opcje w menu. * DisableNameTagLOS -Używamy tej funkcji, gdy chcemy aby tagi graczy (zawierające nick, poziom życia, znajdujące się nad graczem) były widoczne przez ściany i inne obiekty. Funkcja daje zamierzony efekt tylko w OnGameModeInit. * DisablePlayerCheckpoint -Ta funkcja usuwa graczowi checkpoint. * DisablePlayerRaceCheckpoint -Używamy tej funkcji gdy chcemy, aby nasz race checkpoint zniknął
E * EnableStuntBonusForAll -Funkcja wyłącza/włącza możliwość zarobienia sobie na trickach/skokach dla wszystkich * EnableStuntBonusForPlayer -Funkcja włącza/wyłącza możliwość zarabiania na trikach i skokach dla danego gracz * EnableTirePopping -Funkcja w 0.3 została usunięta * EnableZoneNames -Funkcja w 0.3 została usunięta
F * ForceClassSelection -Funkcja wysyła gracza z powrotem do wybieralki (dopiero po śmieci) * format -Formatuje string i zapisuje go
G * GameModeExit -Używamy tej funkcji, aby wyłączyć serwer. * GameTextForAll -Wyświetla wiadomość na ekranie wszystkich graczy. * GameTextForPlayer -Wyświetla wiadomość na ekranie wybranego gracza. * GangZoneCreate -Tworzy GangZones czyli tereny gangów. GangZones to kolorowe miejsce na mapie. * GangZoneDestroy -Ta funkcja umożliwia skasowanie GangZona. * GangZoneFlashForAll -Ta funkcja umożliwia migotanie Gang Zonem dla wszystkich graczy. * GangZoneFlashForPlayer -Ta funkcja umożliwia migotanie Gang Zonem dla gracza. * GangZoneStopFlashForAll -Ta funkcja umożliwia przestanie migotania Gang Zonem dla wszystkich graczy. * GangZoneStopFlashForPlayer -Ta funkcja umożliwia przestanie migotania Gang Zonem dla gracza. * GangZoneHideForAll -Ta funkcja umożliwia schowanie Gang Zona wszystkim graczom. * GangZoneHideForPlayer -Ta funkcja umożliwia schowanie Gang Zona graczowi. * GangZoneShowForAll -Ta funkcja umożliwia pokazanie Gang Zona wszystkim graczom. * GangZoneShowForPlayer -Ta funkcja umożliwia pokazanie Gang Zona graczowi. * GetDistanceFromMeToPoint -Funkcja pobiera odległość od bota NCP do danego punktu * GetMaxPlayers -Pobiera maksymalną ilość graczy, często używane przy pętli. * GetMyFacingAngle -Funkcja ta pobiera rotacje bota. * GetMyPos -Funkcja pobiera Koordynaty bota NPC * GetObjectPos -Funkcja pobiera pozycję (współrzędne) danego obiektu * GetObjectRot -Funkcja służy do pobierania obrotu (rotacji) danego obiektu * GetPlayerAmmo -Funkcja służy do pobrania ilości naboi danego gracza w wyciągniętej broni. * GetPlayerArmedWeapon -Funkcja ta pobiera ID broni, ktora gracz/bot aktualnie uzywa (ma wyciagnietą). * GetPlayerArmour -Funkcja pobiera Armour gracza. * GetPlayerCameraFrontVector -Funkcja ta zwraca aktualny kierunek kamery celem gracza w przestrzeni 3-D, coordy są w stosunku do pozycji aparatu, patrz GetPlayerCameraPos .(przepraszam tu był translator) * GetPlayerCameraPos -Dowiedz się, jaka jest pozycja camery gracza. * GetPlayerCameraUpVector -Ta funkcja zwraca wektor, który wskazuje na jej wzrost w polu widzenia kamery lub, innymi słowy, na środku górnej części ekranu. * GetPlayerColor -Funkcja pobiera kolor gracza. * GetPlayerDrunkLevel -Funkcja sprawdza poziom upicia gracza, powyżej 2000 dodaje efekty kamery utrudniające jazdę samochodem. Do podniesienia poziomu upicia możesz użyć SetPlayerSpecialAction lub SetPlayerDrunkLevel * GetPlayerFacingAngle -Pobiera aktualny kąt gracza * GetPlayerFightingStyle -Funkcja pobiera styl walki gracza. Należy użyć Style Walki aby użyć tej funkcji! * GetPlayerHealth -Funkcja pobiera życie gracza. * GetPlayerInterior -Pobiera aktualny interior gracza. * GetPlayerIp -Funkcja ta pobiera IP gracza i pobiera je do określonej zmiennej * GetPlayerKeys -Funkcja zwraca klawisz naciśnięty przez gracza * GetPlayerMenu -Pobiera identyfikator menu z obecnie sprawdzanego. * GetPlayerMoney -Funkcja pobiera kasę gracza. * GetPlayerName -Funkcja służy do pobierania nicku gracza o podanym ID. * GetPlayerObjectPos -Funkcja pobiera pozycję obiektów widocznego tylko dla gracza (ustawionego za pomocą CreatePlayerObject) * GetPlayerObjectRot -Funkcja służy do pobierania obrotu obiektu stworzonego tylko dla gracza (CreatePlayerObject) * GetPlayerPing -Ta funkcja pobiera ping gracza, który jest na serwerze. * GetPlayerPos -Pobiera pozycję gracza * GetPlayerScore -Funkcja pobiera Score gracza. * GetPlayerSkin -Pobiera skin graczowi o podanym ID * GetPlayerSpecialAction -Zwraca jaką akcję specjalną wykonuje gracz. * GetPlayerState -Sprawdza czy gracz jest w danym położeniu (w aucie(kierowca, pasażer), itp.) * GetPlayerSurfingVehicleID -Funkcja ta pozwala na pobranie ID'u pojazdu na ktorym gracz surfuje * GetPlayerTeam -Sprawdza w jakiej drużynie gracza * GetPlayerTime -Pobiera czas gracza * GetPlayerWantedLevel -Zwraca bieżący poziom poszukiwania gracza. * GetPlayerWeapon -Zwraca aktualną broń gracza * GetPlayerWeaponData -Funkcja pobiera dane o broni posiadanej na danym slocie broni. W przeciwieństwie do GetPlayerWeapon, która zwraca dane wyciągniętej broni, funkcja ta zapisuje do zmiennej dane broni, nie ważne czy ją wyciągnęliśmy, czy nie. * GetPlayerVehicleID -Funkcja pobiera ID pojazdu w którym znajduje się gracz * GetPlayerVehicleSeat -Dzięki tej funkcji dowiedz się, w jakim miejscu w samochodzie siedzi gracz. * GetPlayerVelocity -Funkcja pobiera prędkość gracza w kierunku X, Y, Z (działa tylko w 0.3) * GetPlayerVirtualWorld -służy nam do pobrania Virtual Worldu danego gracza.(świata gracza) * GetPlayerWeaponState -Sprawdza stan broni gracza * GetServerVarAsBool -Ta funkcja zwraca Boolean z pliku server.cfg z konkretnej podanej linijki. * GetServerVarAsInt -Funkcja pobiera dane (jeśli jest liczbą typu integer) z pliku serwer.cfg * GetServerVarAsString -Pobiera parametr string z server.cfg przykładowo nazwę serwera * GetTickCount -Funkcja zwraca czas od uruchomienia serwera (w milisekundach). * GetWeaponName -Pobiera nazwę broni (angielską). * GetVehicleComponentInSlot -Funkcja ta pozwala na pobranie "czesci tuningowej" zamontowanej w pojeździe. * GetVehicleComponentType -Funckja ta pobiera typ wpisanego komponentu (czesci tuningowej), i zwraca slot, do jakiego nalezy ja przypisac. * GetVehicleDamageStatus -Sprawdź wartości uszkodzenia pojazdu. * GetVehicleHealth -Funkcja pobiera wartość zdrowia pojazdu * GetVehicleModel -Zwraca ID modelu ze sprawdzanego pojazdu * GetVehiclePos -Pobiera pozycję samochodu w którym znajduje się gracz * GetVehicleTrailer -Funkcja ta sluzy do pobrania ID przyczepy przylaczonej do pojazdu. * GetVehicleVelocity -Funkcja pobiera prędkość pojazdu w 3 kierunkach: X, Y, Z (tylko 0.3) * GetVehicleVirtualWorld -służy nam do pobrania Virtual Worldu danego samochodu. * GetVehicleZAngle -Funkcja pobiera kąt Z danego pojazdu i zapisuje go do zmiennej float. * GivePlayerMoney -Funkcja daje graczowi pieniądze. * GivePlayerWeapon -Funkcja daje graczowi broń i amunicje.
H * HideMenuForPlayer -Ukrywa menu dla gracza
I * IsPlayerAdmin -Ta funkcja sprawdza czy gracz jest zalogowany na RCON-administratora * IsPlayerConnected -Ta funkcja sprawdza czy gracz został połączony z serwerem. * IsPlayerInAnyVehicle -Funkcja sprawdza czy gracz jest w pojeździe. * IsPlayerInCheckpoint -Ta funkcja sprawdza czy gracz jest w środku checkpointa * IsPlayerInRaceCheckpoint -Ta funkcja sprawdza czy gracz jest wewnątrz wyścigowego checkpointu * IsPlayerInRangeOfPoint -Funkcja ta sprawdza czy gracz znajduję się w zasięgu danego punktu. * IsPlayerInVehicle -Sprawdza czy dany gracz jest w danym pojeździe * IsPlayerNPC -Sprawdza czy gracz jest NPC (botem) (tylko 0.3) * IsPlayerStreamedIn -sprawdza czy dany gracz jest widoczny(streamowany) dla danego gracza. (jest w zasięgu obszaru w którym widzi gracz. Patrz plik server.cfg) * IsTrailerAttachedToVehicle -Funkcja sprawdza czy do pojazdu o danym ID, jest podczepiona przyczepa * IsValidMenu -Funkcja ta sprawdza czy ID menu jest poprawne. Stosuje sie je w warunkach przed uzyciem menu. * IsValidObject -Sprawdza czy obiekt istnieje. * IsValidPlayerObject -Funkcja ta sprawdza czy obiekt dla danego gracza istnieje. * IsVehicleStreamedIn -sprawdza czy dane auto jest widoczne(streamowane) dla danego gracza. (jest w zasięgu obszaru w którym widzi to auto. patrz plik server.cfg)
K * Kick -Ta funkcja służy do wyrzucania gracza z twojego serwera * KillTimer -Zabija (wyłacza) timera
L * LimitGlobalChatRadius -Wiadomość wysyłana przez graczy trafi tylko do tych którzy są w podanej odległości, również zmienia odległość z której gracz będzie widział innych graczy * LimitPlayerMarkerRadius -Ustaw promień markera gracza. * LinkVehicleToInterior -Przenosi samochód do interioru. Można użyć przykładowo do aut na arenie
M * MoveObject -Funkcja służy do zmieniania położenia obiektu poprzez ruch * MovePlayerObject -Funkcja służy do zmieniania położenia obiektu poprzez ruch Funkcja ta zmieniania położenia obiekty (widzialnego tylko dla danego gracza) poprzez ruch
P * PauseRecordingPlayback -Funkcja ta wsztrzymuje odtwarzanie nagarnia dla bota. * PlayCrimeReportForPlayer -Funkcja ta wywołuj "crime report" (wiadomość policyjną tak jak w trybie jednego gracza). Funkcja ta jest mało przydatna tym bardziej na polskich serwerach, jest mało słyszalne i musieli byśmy się domyślać. Może ona jednak przydać się na serwerach Role Play. * PlayerPlaySound -Odtwarza wbudowaną piosenkę/melodię * PlayerSpectatePlayer -Funkcja ta ustawia na "podgladanie" gracza przez gracza. * PlayerSpectateVehicle -Funkcja ta ustawia na "podgladanie" pojazdu przez gracza. * PutPlayerInVehicle -Funkcja ta umieszcza wybranego gracza w wybranym pojazdzie na odpowiednim miejscu. * print -Wysyła napis do konsoli ( do okna serwera, nie do czatu w grze) * printf -Funkcja ta pozwala na "wydrukowanie" w konsoli serwera jakiegoś tekstu z parametrami.
R * RemovePlayerFromVehicle -Funkcja ta wyrzuca gracza z samochodu * RemovePlayerMapIcon -Usuwa wcześniej dodaną ikonę (przy pomocy funkcji SetPlayerMapIcon) * RemoveVehicleComponent -Funkcja ta sluzy do usuwania komponentow (czesci tuningowych) z pojazdu. * RepairVehicle -Funkcja ta naprawia wizualne zniszczenia (zderzaki, karoseria, opony i uzdrawia pojazd) w wybranym pojeździe * ResetPlayerMoney -Resetuje pieniądze gracza * ResetPlayerWeapons -Resetuje bronie gracza (do ustawionych w AddPlayerClass lub AddPlayerClassEx) * ResumeRecordingPlayback -Funkcja ta odtwarza dalej wstrzymane nagarnia dla bota. PauseRecordingPlayback
S * SendChat -Funckja ta wysyla automatycznie tekst na chat gdy cos sie stanie. * SendCommand -Funkcja dla NPC, która nakazuje mu użycie danej komendy. * SendClientMessage -Funkcja ta może być używany do wysyłania wiadomości do określonego gracza w dowolnie wybranym kolorze. Na całej linii w chacie będzie w ten sam kolor. * SendClientMessageToAll -Funkcja ta wysyła wiadomość do wszystkich graczy w dowolnie wybranym kolorze. Na całej linii w chacie będzie w ten sam kolor. Funkcja jest wielokrotnością użycia SendClientMessage * SendDeathMessage -Funkcja ta dodaje zabitą osobę do listy * SendPlayerMessageToPlayer -Funckja ta pozwala na przesylanie wiadomosci miedzy graczami. * SendPlayerMessageToAll -Dzięki tej funkcji możemy wysyłać wiadomość do wszystkich w imieniu gracza * SendRconCommand -Funkcja wysyła komendę RCON bez konieczności logowania (mało bezpieczne). * SetCameraBehindPlayer -Ustawia kamerę przy graczu. * SetGameModeText -Ustawia tekst widziany w SAMP jako "mode" * SetMyFacingAngle -Funkcja ta sluzy do ustawienia rotacji gracza (w ktora strone ma stac przodem). * SetMyPos -Funkcja ta sluzy do teleportowania bota w wybrane miejce. * SetMenuColumnHeader -Funkcja ta ustawia nagłowek kolumn w menu. * SetObjectPos -Przenosi obiekt do wybranej pozycji * SetObjectRot -Obraca obiekt. * SetPlayerAmmo -Używamy tej funkcji do ustalenia ilości amunicji jaką posiada gracz. * SetPlayerArmedWeapon -Funkcja wyciąga graczowi broń o podanym ID. Nie działa to jeśli gracz danej broni nie posiada. Funkcja nie daje graczowi broni, a jedynie ją wyciąga jeśli gracz ją ma. Aby dać broń graczowi użyj GivePlayerWeapon. * SetPlayerArmour -Funkcja pozwala ustawić kamizelkę dla gracza. * SetPlayerCameraLookAt -Ustawia na jaki punkt ma zostać skierowana kamera (przydatne przy tworzeniu monitoringu) Przed ustawieniem punktu "patrzenia" kamery polecam ustawić punkt z którego patrzy kamera służy do tego funkcja SetPlayerCameraPos * SetPlayerCameraPos -Ustawia punkt z którego patrzy kamera. * SetPlayerChatBubble -Funkcja robi napis na graczu. Którzy widzi tylko reszta graczy. * SetPlayerCheckpoint -Pokazuje graczowi checkpoint (na mapie może być tylko 1 :( ) * SetPlayerColor -Funkcja zmienia podanemu graczowi (ID) kolor nicku na podany w drugim argumencie. * SetPlayerDrunkLevel -Funkcja ustawia poziom upicia dla gracza utrudnia jazdę pojazdem i dodaje latanie kamery * SetPlayerFacingAngle -Funkcja ustala kąt obrotu gracza * SetPlayerFightingStyle -Ustawia graczowi styl walki wręcz * SetPlayerHealth -Funkcja pozwala ustawić poziom zdrowia gracza. * SetPlayerInterior -Funkcja ustawia graczowi nowy interior * SetPlayerMapIcon -Ustawia ikonę na mapie. Możesz wybrać z 62 rodzajów ikon. Możesz użyć też białego kwadratu (ID: 1) w dowolnym kolorze.(max.100 w 0.3) * SetPlayerMarkerForPlayer -Funkcja ta ustawia widocznosc gracza na radarze innego gracza. * SetPlayerName -Ustawia graczowi nick. * SetPlayerObjectPos -Przenosi wybrany obiekt (widzialny tylko dla danego gracza) do wybranej pozycji * SetPlayerObjectRot -Obraca obiekt widzialny tylko dla danego gracza * SetPlayerPos -Funkcja ustala koordynaty gracza na podane w argumentach. Każdy koordynat, nawet jeśli jest równy pełnej liczbie musi zawierać pierwszą liczbę po przecinku (kropce) * SetPlayerPosFindZ -Ustawia pozycje gracza dostosowaną do gruntu. * SetPlayerRaceCheckpoint -Funkcja ta ustawia checkpoint'y do scigania sie. * SetPlayerScore -Ustawia graczowi punkty Score. * SetPlayerShopName -Funkcja uruchamia skrypt (sprzedawcę w interiorze np. menu w ammunation) * SetPlayerSkillLevel -SetPlayerSkillLevel pozwoli Ci na zmianę poziomu umiejętności gracza w broniach (których broni dany gracz może używać, a których nie). Pamiętaj, że nie w każdej broni poziom ten może być zmieniony. * SetPlayerSkin -Funkcja ustawia graczowi nowy skin * SetPlayerSpecialAction -Ustawia specjalną animację dla gracza. * SetPlayerTeam -Ustawia graczowi drużynę Przydatne do TDM ( Team Dead Match) * SetPlayerTime -Ustawia czas dla gracza * SetPlayerWantedLevel -Ustawia graczowi ilość gwiazdek. * SetPlayerWeather -Funkcja zmienia pogodę graczowi. * SetPlayerWorldBounds -Funkcja ta może być użyta do zmiany świata granic gracza. Ograniczasz w ten sposób miejsce w które on/ona może się udać. * SetPlayerVelocity -Ta funkcja przenosi gracza na daną pozycję z jego prędkości.(tylko 0.3) * SetPlayerVirtualWorld -Funkcji tej używamy gdy chcemy zmienić VirtualWorld danego gracza * SetSpawnInfo -Funkcja zmienia dane dotyczące spawnu gracza. Zaleca się używanie tej funkcji zamiast SetPlayerSkin i SetPlayerPos w OnPlayerSpawn. Używając SetSpawnInfo zmniejszasz ryzyko crasha podczas spawnu gracza. Aby zespawnować gracza użyj SpawnPlayer * SetTeamCount -Funkcja ustawia liczbę drużyn przydatne w mapach Team Deathmatch. Możesz ustawić tutaj 100.000, funkcja poprawia tylko optymalność mapy. * SetTimer -Funkcja ta wywołuje inną funkcję w pewnym odstępie czasu. * SetTimerEx -Funkcja ta tworzy timer. W przeciwieństwie do SetTimer'a funkcja przez niego wywołana może zawierać argumenty. * SetWeather -Funkcja ta sluzy do zmieniania pogody na serwerze. * SetGravity -Funkcja ta ustawia grawitacje, ktora bedzie na serwerze. * SetWorldTime -Funkcja ustawia godzinę na całym serwerze. * SetVehicleHealth -Ustawia zdrowie pojazdu do określonej wartości * SetVehicleNumberPlate -Zmienia rejestracje pojazdu, efekt zadziała dopiero po respawnie pojazdu(nie działa w 0.3) * SetVehicleParamsForPlayer -Określa pewne właściwości samochodu gracza. * SetVehiclePos -Ustawia pozycje pojazdu. * SetVehicleToRespawn -pozwala na respawn danego pojazdu, nawet wtedy gdy gracz jest aktualnie jego kierowcą. * SetVehicleVelocity -Funkcja ustawia pozycje pojazdu z jego prędkością (tylko 0.3) * SetVehicleVirtualWorld -GetVehicleVirtualWorld służy nam do pobrania Virtual Worldu danego samochodu. * SetVehicleZAngle -Ustawia rotacji pojazdu(obrót) * SetDeathDropAmount - NIE WIADOMO ALE CHYBA NIE DZIAŁA W OBECNYCH WERSJACH * SetNameTagDrawDistance -Funkcja ta ustawia maksymalna odleglosc, na jaka gracz bedzie widzial nicki innych graczy. * ShowPlayerNameTagForPlayer -Funkcja ta pozwala na ukrycie/pokazanie nicku gracza playerid dla gracza showplayerid . * ShowPlayerDialog -Funkcja ta otwiera okno GUI * ShowNameTags -Funkcja ta słuzy do ukrywania paskow stanu nad glowami graczy. Np. Ilosc zycia, zbroi , id etc. * ShowPlayerMarkers -Funkcja ta pozwala na wlaczenie lub wylaczenie markerow na mini-mapie ktorymi sa zaznaczeni gracze * SpawnPlayer -Funkcji tej używamy w celu zespawnowania gracza. Polega to na przeniesieniu postaci w miejsce jakie zostało podane w funkcji AddPlayerClass, AddPlayerClassEx, lub SetSpawnInfo. * StartRecordingPlayback -Funkcja ta rozpoczyna odtwarzanie nagrania z folderu npcmodes/recordings I bot ja odtwarza. * StartRecordingPlayerData -Funkcja ta nagrywa ruchy gracza, ktore zapisywane sa w pliku w folderze scriptfiles, dzieki ktorym Boty beda mogly je powtarzac. * StopObject -Funkcja służy do zatrzymania obiektu który jest w ruchu (któremu wykonuje się funkcji MoveObject) * StopPlayerObject -Funkcja służy do zatrzymania obiektu danego (stworzonego używając CreatePlayerObject) gracza który jest w ruchu (który wykonuje się funkcją MovePlayerObject) * StopRecordingPlayback -Funkcja ta zatrzymuje odtwarzanie nagarnia dla bota. * StopRecordingPlayerData -Funkcja ta zatrzymuje wszystkie nagrania ktore byly uaktywnione przez funkcje StartRecordingPlayerData i zapisuje nagranie do folderu Scriptfiles.
T * TextDrawAlignment -Funckja ta, służy do ustawiania pozycji textDraw'a : wyrownianie do lewej, srodka, prawej. * TextDrawBackgroundColor -Funkcja ta ustawia kolor obwodki wokol kazdej litery TextDrawu. * TextDrawBoxColor -Funkcja ta pozwala na ustawienie koloru "pudelka" za TextDrawem. Funkcja dziala jesli utworzymy uprzednio Box'a (TextDrawUseBox). * TextDrawColor -Ustawia kolor tekstdrawa * TextDrawCreate -Tworzy textdraw (nie pokazuje) * TextDrawDestroy -Niszczy TextDraw. * TextDrawFont -Ustawia czcionkę w textdrawie * TextDrawHideForAll -Ta funkcja umożliwia schowanie Text Drawa wszystkim graczom. * TextDrawHideForPlayer -Ta funkcja umożliwia schowanie Text Drawa graczowi. * TextDrawLetterSize -Funkcja ta ustawia rozmiar liter w TextDrawie. * TextDrawSetOutline -Funkcja ta ustawia czarną obwodkę wokół każdej litery w TextDrawie . * TextDrawSetProportional -Funkcja ta sprawdza czy tekst jest proporcjonalny i ustawia odleglos liter od siebie. * TextDrawSetShadow -Dodaje czarny cień na dole po prawej stronie tekstu. * TextDrawSetString -Używamy tej funkcji, aby zaktualizować teksy wyświetlany w TextDrawie. * TextDrawShowForAll -Pokazuje TextDrawa wszystkim graczom. * TextDrawShowForPlayer -Pokazuje TextDrawa danemu graczowi. * TextDrawTextSize -Funkcja ta ustawia rozmiar okna Box'u TextDrawu * TextDrawUseBox -Funkcja Dodaje do naszego Text Draw'u tło * TogglePlayerClock -Funkcja pokazuje/chowa zegarek w prawym górnym rogu. * TogglePlayerControllable -Funkcja ta umożliwia lub uniemożliwia graczowi poruszanie się. Funkcja dodatkowo przydaje się przy tworzeniu menu - wtedy gracz wybierając opcje w nim nie porusza się, gdy jest zamrożony. Ponad to w grze występuje błąd - jeśli gracz jest w samochodzie i nie jest zamrożony nie ma on kontroli nad menu. * TogglePlayerSpectating -Funkcja ta pozwala na uzywanie podgladu przez graczy.
U * Update3DTextLabelText -Zmienia wartość tekstu trójwymiarowego. (stworzonego za pomocą Create3DTextLabel) * UpdatePlayer3DTextLabelText -Zmienia wartość tekstu trójwymiarowego widzianego dla danego gracza. (stworzonego za pomocą CreatePlayer3DTextLabel) * UsePlayerPedAnims -Używa standardowego odtwarzacza animacji spaceru (animacji skinu CJ). * UpdateVehicleDamageStatus -Służy do ustawiania wartości uszkodzenia pojazdu.
I jak już umiecie PAWN ?
|