Witamy na forum serwera Dana Kuso
Miłej Lektury
Polskie wyjaśnienie - Funkcja
A
* AddMenuItem -Dodaje element do wybranego menu.
* AddPlayerClass -Dodaje postać (skin) możliwy do wybrania przez gracza.
* AddPlayerClassEx -Dodaje postać (skin) możliwy do wybrania przez gracza, przypisuje automatycznie gracza do wybranej drużyny.
* AddStaticPickup -Dodaje ikonkę możliwą do podniesienia przez graczy.
* AddStaticVehicle -Dodaje pojazd do gry.
* AddStaticVehicleEx -Dodaje pojazd do gry.
* AddVehicleComponent -Używając tej funkcji dodajesz komponenty (części) to pojazdu utworzonego funkcjami AddStaticVehicle, AddStaticVehicleEx lub CreateVehicle.
* AllowAdminTeleport -Dzięki tej funkcji możemy umożliwić RCON-administratorowi teleportowanie się za pomocą zaznaczania na mapie
* AllowInteriorWeapons -Funkcja zezwala lub nie na strzelanie w interiorach (pomieszczeniach)
* AllowPlayerTeleport -Dzięki tej funkcji możemy umożliwić graczom teleportowanie się za pomocą zaznaczania na mapie
* ApplyAnimation -Uruchamia animacje dla gracza
* Attach3DTextLabelToPlayer -Funkcja ta służy do "przyczepienia" TextLabel'a do gracza o podanym id. Uwaga gracz do którego tekst jest doczepiony go nie widzi
* Attach3DTextLabelToVehicle -Funkcja ta przyczepia (podobnie jak w funkcji Attach3DtextLabelToPlayer) TExt3D do pojazdu o podanym ID.
* AttachObjectToPlayer -Możesz używać tej funkcji, aby doczepiać obiekty do danego gracza. Obiekty będzie podążał za graczem.
* AttachPlayerObjectToPlayer -Możesz używać tej funkcji, aby doczepiać obiekty (stworzone dla podanego gracza) do danego gracza. Obiekty będzie podążał za graczem.
* AttachTrailerToVehicle -Funkcja ta doczepia przyczepe do pojazdu.
B
* Ban -Ta funkcja może zostać użyta do zablokowania możliwości gry graczowi na serwerze. Zapisuje ona IP gracza do pliku samp.ban w folderze z serwerem. Używaj BanEx aby zablokować gracza podając do tego powód. Będzie on zapisany w pliku samp.ban. Aby odblokować gracza używaj komend RCON unban lub unbanip.
* BanEx -Ta funkcja może zostać użyta do zablokowania możliwości gry graczowi na serwerze. Zapisuje ona IP gracza i powód blokady do pliku samp.ban w folderze z serwerem. Używaj Ban aby zablokować gracza bez podawania powodu. Aby odblokować gracza używaj komend RCON unban lub unbanip.
C
* CallLocalFunction -Funkcja uruchamia callback, który znajduję się w tym samym skrypcie (może być własny)
* CallRemoteFunction -Funkcja odpala callback który znajduje się w którymś z załadowanych FS'ów (skryptów) lub mapie.
* ChangeVehicleColor -Funkcja ta pozwala na zmianę kolorów podstawowych i dodatkowych pojazdów w grze.
* ChangeVehiclePaintjob -Dzięki tej funkcji możesz ustawić paintjob.
* ClearAnimations -Funkcja wyłącza wszystkie animacje jakich gracz używa w tym momencie
* ConnectNPC -Podłącza NPC ( Bota) do serwera.
* Create3DTextLabel -Wyświetla trójwymiarowy tekst w danym miejscu
* CreateExplosion -Ta funkcja tworzy eksplozje w wybranym miejscu
* CreateMenu -Tworzy menu. Każde menu można pokazać (ShowMenuForPlayer) lub ukryć (HideMenuForPlayer) dla gracza. Ostatecznie każde menu można zniszczyć za pomocą DestroyMenu.
* CreateObject -Dodaje do mapy obiekt. Użyj DestroyObject(...) aby go usunąć
* CreatePickup -Funkcja ta tworzy pickupa o danym modelu,typie, współrzędnych, virtual World'zie.
* CreatePlayer3DTextLabel -Wyświetla trójwymiarowy tekst w danym miejscu, tylko dla danego gracza
* CreatePlayerObject -Tworzy obiekt widoczny tylko dla danego Gracza
* CreateVehicle -Dodaje pojazd do gry. Możesz używać AddStaticVehicle w tym samy czasie
D
* Delete3DTextLabel -Usuwa trójwymiarowy tekst
* DeletePlayer3DTextLabel -Usuwa trójwymiarowy tekst widziany dla danego gracza
* DestroyMenu -Usuwa wybrane menu.
* DestroyObject -Funkcja służy do usuwania obiektu z mapy (jego id w mapie będzie puste czekać aż nie zostanie użyta funkcja CreateObject)
* DestroyPickup -Funkcja Usuwa Pickupa
* DestroyPlayerObject -Ta funkcja usuwa graczowi obiekt, który został wcześniej nadany
* DestroyVehicle -Usuwa wcześniej stworzony pojazd
* DetachTrailerFromVehicle -Funkcja ta odczepia przyczepiona przyczepę.
* DisableInteriorEnterExits -funkcją służy do wyłączania wszystkich wejściach i wyjściach do pomieszczeń w grze. (żółtej strzałki na zewnątrz i wewnątrz każdego interioru).
* DisableMenu -Wyłącza menu.
* DisableMenuRow -Funkcja ta wylacza wybrana opcje w menu.
* DisableNameTagLOS -Używamy tej funkcji, gdy chcemy aby tagi graczy (zawierające nick, poziom życia, znajdujące się nad graczem) były widoczne przez ściany i inne obiekty. Funkcja daje zamierzony efekt tylko w OnGameModeInit.
* DisablePlayerCheckpoint -Ta funkcja usuwa graczowi checkpoint.
* DisablePlayerRaceCheckpoint -Używamy tej funkcji gdy chcemy, aby nasz race checkpoint zniknął
E
* EnableStuntBonusForAll -Funkcja wyłącza/włącza możliwość zarobienia sobie na trickach/skokach dla wszystkich
* EnableStuntBonusForPlayer -Funkcja włącza/wyłącza możliwość zarabiania na trikach i skokach dla danego gracz
* EnableTirePopping -Funkcja w 0.3 została usunięta
* EnableZoneNames -Funkcja w 0.3 została usunięta
F
* ForceClassSelection -Funkcja wysyła gracza z powrotem do wybieralki (dopiero po śmieci)
* format -Formatuje string i zapisuje go
G
* GameModeExit -Używamy tej funkcji, aby wyłączyć serwer.
* GameTextForAll -Wyświetla wiadomość na ekranie wszystkich graczy.
* GameTextForPlayer -Wyświetla wiadomość na ekranie wybranego gracza.
* GangZoneCreate -Tworzy GangZones czyli tereny gangów. GangZones to kolorowe miejsce na mapie.
* GangZoneDestroy -Ta funkcja umożliwia skasowanie GangZona.
* GangZoneFlashForAll -Ta funkcja umożliwia migotanie Gang Zonem dla wszystkich graczy.
* GangZoneFlashForPlayer -Ta funkcja umożliwia migotanie Gang Zonem dla gracza.
* GangZoneStopFlashForAll -Ta funkcja umożliwia przestanie migotania Gang Zonem dla wszystkich graczy.
* GangZoneStopFlashForPlayer -Ta funkcja umożliwia przestanie migotania Gang Zonem dla gracza.
* GangZoneHideForAll -Ta funkcja umożliwia schowanie Gang Zona wszystkim graczom.
* GangZoneHideForPlayer -Ta funkcja umożliwia schowanie Gang Zona graczowi.
* GangZoneShowForAll -Ta funkcja umożliwia pokazanie Gang Zona wszystkim graczom.
* GangZoneShowForPlayer -Ta funkcja umożliwia pokazanie Gang Zona graczowi.
* GetDistanceFromMeToPoint -Funkcja pobiera odległość od bota NCP do danego punktu
* GetMaxPlayers -Pobiera maksymalną ilość graczy, często używane przy pętli.
* GetMyFacingAngle -Funkcja ta pobiera rotacje bota.
* GetMyPos -Funkcja pobiera Koordynaty bota NPC
* GetObjectPos -Funkcja pobiera pozycję (współrzędne) danego obiektu
* GetObjectRot -Funkcja służy do pobierania obrotu (rotacji) danego obiektu
* GetPlayerAmmo -Funkcja służy do pobrania ilości naboi danego gracza w wyciągniętej broni.
* GetPlayerArmedWeapon -Funkcja ta pobiera ID broni, ktora gracz/bot aktualnie uzywa (ma wyciagnietą).
* GetPlayerArmour -Funkcja pobiera Armour gracza.
* GetPlayerCameraFrontVector -Funkcja ta zwraca aktualny kierunek kamery celem gracza w przestrzeni 3-D, coordy są w stosunku do pozycji aparatu, patrz GetPlayerCameraPos .(przepraszam tu był translator)
* GetPlayerCameraPos -Dowiedz się, jaka jest pozycja camery gracza.
* GetPlayerCameraUpVector -Ta funkcja zwraca wektor, który wskazuje na jej wzrost w polu widzenia kamery lub, innymi słowy, na środku górnej części ekranu.
* GetPlayerColor -Funkcja pobiera kolor gracza.
* GetPlayerDrunkLevel -Funkcja sprawdza poziom upicia gracza, powyżej 2000 dodaje efekty kamery utrudniające jazdę samochodem. Do podniesienia poziomu upicia możesz użyć SetPlayerSpecialAction lub SetPlayerDrunkLevel
* GetPlayerFacingAngle -Pobiera aktualny kąt gracza
* GetPlayerFightingStyle -Funkcja pobiera styl walki gracza. Należy użyć Style Walki aby użyć tej funkcji!
* GetPlayerHealth -Funkcja pobiera życie gracza.
* GetPlayerInterior -Pobiera aktualny interior gracza.
* GetPlayerIp -Funkcja ta pobiera IP gracza i pobiera je do określonej zmiennej
* GetPlayerKeys -Funkcja zwraca klawisz naciśnięty przez gracza
* GetPlayerMenu -Pobiera identyfikator menu z obecnie sprawdzanego.
* GetPlayerMoney -Funkcja pobiera kasę gracza.
* GetPlayerName -Funkcja służy do pobierania nicku gracza o podanym ID.
* GetPlayerObjectPos -Funkcja pobiera pozycję obiektów widocznego tylko dla gracza (ustawionego za pomocą CreatePlayerObject)
* GetPlayerObjectRot -Funkcja służy do pobierania obrotu obiektu stworzonego tylko dla gracza (CreatePlayerObject)
* GetPlayerPing -Ta funkcja pobiera ping gracza, który jest na serwerze.
* GetPlayerPos -Pobiera pozycję gracza
* GetPlayerScore -Funkcja pobiera Score gracza.
* GetPlayerSkin -Pobiera skin graczowi o podanym ID
* GetPlayerSpecialAction -Zwraca jaką akcję specjalną wykonuje gracz.
* GetPlayerState -Sprawdza czy gracz jest w danym położeniu (w aucie(kierowca, pasażer), itp.)
* GetPlayerSurfingVehicleID -Funkcja ta pozwala na pobranie ID'u pojazdu na ktorym gracz surfuje
* GetPlayerTeam -Sprawdza w jakiej drużynie gracza
* GetPlayerTime -Pobiera czas gracza
* GetPlayerWantedLevel -Zwraca bieżący poziom poszukiwania gracza.
* GetPlayerWeapon -Zwraca aktualną broń gracza
* GetPlayerWeaponData -Funkcja pobiera dane o broni posiadanej na danym slocie broni. W przeciwieństwie do GetPlayerWeapon, która zwraca dane wyciągniętej broni, funkcja ta zapisuje do zmiennej dane broni, nie ważne czy ją wyciągnęliśmy, czy nie.
* GetPlayerVehicleID -Funkcja pobiera ID pojazdu w którym znajduje się gracz
* GetPlayerVehicleSeat -Dzięki tej funkcji dowiedz się, w jakim miejscu w samochodzie siedzi gracz.
* GetPlayerVelocity -Funkcja pobiera prędkość gracza w kierunku X, Y, Z (działa tylko w 0.3)
* GetPlayerVirtualWorld -służy nam do pobrania Virtual Worldu danego gracza.(świata gracza)
* GetPlayerWeaponState -Sprawdza stan broni gracza
* GetServerVarAsBool -Ta funkcja zwraca Boolean z pliku server.cfg z konkretnej podanej linijki.
* GetServerVarAsInt -Funkcja pobiera dane (jeśli jest liczbą typu integer) z pliku serwer.cfg
* GetServerVarAsString -Pobiera parametr string z server.cfg przykładowo nazwę serwera
* GetTickCount -Funkcja zwraca czas od uruchomienia serwera (w milisekundach).
* GetWeaponName -Pobiera nazwę broni (angielską).
* GetVehicleComponentInSlot -Funkcja ta pozwala na pobranie "czesci tuningowej" zamontowanej w pojeździe.
* GetVehicleComponentType -Funckja ta pobiera typ wpisanego komponentu (czesci tuningowej), i zwraca slot, do jakiego nalezy ja przypisac.
* GetVehicleDamageStatus -Sprawdź wartości uszkodzenia pojazdu.
* GetVehicleHealth -Funkcja pobiera wartość zdrowia pojazdu
* GetVehicleModel -Zwraca ID modelu ze sprawdzanego pojazdu
* GetVehiclePos -Pobiera pozycję samochodu w którym znajduje się gracz
* GetVehicleTrailer -Funkcja ta sluzy do pobrania ID przyczepy przylaczonej do pojazdu.
* GetVehicleVelocity -Funkcja pobiera prędkość pojazdu w 3 kierunkach: X, Y, Z (tylko 0.3)
* GetVehicleVirtualWorld -służy nam do pobrania Virtual Worldu danego samochodu.
* GetVehicleZAngle -Funkcja pobiera kąt Z danego pojazdu i zapisuje go do zmiennej float.
* GivePlayerMoney -Funkcja daje graczowi pieniądze.
* GivePlayerWeapon -Funkcja daje graczowi broń i amunicje.
H
* HideMenuForPlayer -Ukrywa menu dla gracza
I
* IsPlayerAdmin -Ta funkcja sprawdza czy gracz jest zalogowany na RCON-administratora
* IsPlayerConnected -Ta funkcja sprawdza czy gracz został połączony z serwerem.
* IsPlayerInAnyVehicle -Funkcja sprawdza czy gracz jest w pojeździe.
* IsPlayerInCheckpoint -Ta funkcja sprawdza czy gracz jest w środku checkpointa
* IsPlayerInRaceCheckpoint -Ta funkcja sprawdza czy gracz jest wewnątrz wyścigowego checkpointu
* IsPlayerInRangeOfPoint -Funkcja ta sprawdza czy gracz znajduję się w zasięgu danego punktu.
* IsPlayerInVehicle -Sprawdza czy dany gracz jest w danym pojeździe
* IsPlayerNPC -Sprawdza czy gracz jest NPC (botem) (tylko 0.3)
* IsPlayerStreamedIn -sprawdza czy dany gracz jest widoczny(streamowany) dla danego gracza. (jest w zasięgu obszaru w którym widzi gracz. Patrz plik server.cfg)
* IsTrailerAttachedToVehicle -Funkcja sprawdza czy do pojazdu o danym ID, jest podczepiona przyczepa
* IsValidMenu -Funkcja ta sprawdza czy ID menu jest poprawne. Stosuje sie je w warunkach przed uzyciem menu.
* IsValidObject -Sprawdza czy obiekt istnieje.
* IsValidPlayerObject -Funkcja ta sprawdza czy obiekt dla danego gracza istnieje.
* IsVehicleStreamedIn -sprawdza czy dane auto jest widoczne(streamowane) dla danego gracza. (jest w zasięgu obszaru w którym widzi to auto. patrz plik server.cfg)
K
* Kick -Ta funkcja służy do wyrzucania gracza z twojego serwera
* KillTimer -Zabija (wyłacza) timera
L
* LimitGlobalChatRadius -Wiadomość wysyłana przez graczy trafi tylko do tych którzy są w podanej odległości, również zmienia odległość z której gracz będzie widział innych graczy
* LimitPlayerMarkerRadius -Ustaw promień markera gracza.
* LinkVehicleToInterior -Przenosi samochód do interioru. Można użyć przykładowo do aut na arenie
M
* MoveObject -Funkcja służy do zmieniania położenia obiektu poprzez ruch
* MovePlayerObject -Funkcja służy do zmieniania położenia obiektu poprzez ruch Funkcja ta zmieniania położenia obiekty (widzialnego tylko dla danego gracza) poprzez ruch
P
* PauseRecordingPlayback -Funkcja ta wsztrzymuje odtwarzanie nagarnia dla bota.
* PlayCrimeReportForPlayer -Funkcja ta wywołuj "crime report" (wiadomość policyjną tak jak w trybie jednego gracza). Funkcja ta jest mało przydatna tym bardziej na polskich serwerach, jest mało słyszalne i musieli byśmy się domyślać. Może ona jednak przydać się na serwerach Role Play.
* PlayerPlaySound -Odtwarza wbudowaną piosenkę/melodię
* PlayerSpectatePlayer -Funkcja ta ustawia na "podgladanie" gracza przez gracza.
* PlayerSpectateVehicle -Funkcja ta ustawia na "podgladanie" pojazdu przez gracza.
* PutPlayerInVehicle -Funkcja ta umieszcza wybranego gracza w wybranym pojazdzie na odpowiednim miejscu.
* print -Wysyła napis do konsoli ( do okna serwera, nie do czatu w grze)
* printf -Funkcja ta pozwala na "wydrukowanie" w konsoli serwera jakiegoś tekstu z parametrami.
R
* RemovePlayerFromVehicle -Funkcja ta wyrzuca gracza z samochodu
* RemovePlayerMapIcon -Usuwa wcześniej dodaną ikonę (przy pomocy funkcji SetPlayerMapIcon)
* RemoveVehicleComponent -Funkcja ta sluzy do usuwania komponentow (czesci tuningowych) z pojazdu.
* RepairVehicle -Funkcja ta naprawia wizualne zniszczenia (zderzaki, karoseria, opony i uzdrawia pojazd) w wybranym pojeździe
* ResetPlayerMoney -Resetuje pieniądze gracza
* ResetPlayerWeapons -Resetuje bronie gracza (do ustawionych w AddPlayerClass lub AddPlayerClassEx)
* ResumeRecordingPlayback -Funkcja ta odtwarza dalej wstrzymane nagarnia dla bota. PauseRecordingPlayback
S
* SendChat -Funckja ta wysyla automatycznie tekst na chat gdy cos sie stanie.
* SendCommand -Funkcja dla NPC, która nakazuje mu użycie danej komendy.
* SendClientMessage -Funkcja ta może być używany do wysyłania wiadomości do określonego gracza w dowolnie wybranym kolorze. Na całej linii w chacie będzie w ten sam kolor.
* SendClientMessageToAll -Funkcja ta wysyła wiadomość do wszystkich graczy w dowolnie wybranym kolorze. Na całej linii w chacie będzie w ten sam kolor. Funkcja jest wielokrotnością użycia SendClientMessage
* SendDeathMessage -Funkcja ta dodaje zabitą osobę do listy
* SendPlayerMessageToPlayer -Funckja ta pozwala na przesylanie wiadomosci miedzy graczami.
* SendPlayerMessageToAll -Dzięki tej funkcji możemy wysyłać wiadomość do wszystkich w imieniu gracza
* SendRconCommand -Funkcja wysyła komendę RCON bez konieczności logowania (mało bezpieczne).
* SetCameraBehindPlayer -Ustawia kamerę przy graczu.
* SetGameModeText -Ustawia tekst widziany w SAMP jako "mode"
* SetMyFacingAngle -Funkcja ta sluzy do ustawienia rotacji gracza (w ktora strone ma stac przodem).
* SetMyPos -Funkcja ta sluzy do teleportowania bota w wybrane miejce.
* SetMenuColumnHeader -Funkcja ta ustawia nagłowek kolumn w menu.
* SetObjectPos -Przenosi obiekt do wybranej pozycji
* SetObjectRot -Obraca obiekt.
* SetPlayerAmmo -Używamy tej funkcji do ustalenia ilości amunicji jaką posiada gracz.
* SetPlayerArmedWeapon -Funkcja wyciąga graczowi broń o podanym ID. Nie działa to jeśli gracz danej broni nie posiada. Funkcja nie daje graczowi broni, a jedynie ją wyciąga jeśli gracz ją ma. Aby dać broń graczowi użyj GivePlayerWeapon.
* SetPlayerArmour -Funkcja pozwala ustawić kamizelkę dla gracza.
* SetPlayerCameraLookAt -Ustawia na jaki punkt ma zostać skierowana kamera (przydatne przy tworzeniu monitoringu) Przed ustawieniem punktu "patrzenia" kamery polecam ustawić punkt z którego patrzy kamera służy do tego funkcja SetPlayerCameraPos
* SetPlayerCameraPos -Ustawia punkt z którego patrzy kamera.
* SetPlayerChatBubble -Funkcja robi napis na graczu. Którzy widzi tylko reszta graczy.
* SetPlayerCheckpoint -Pokazuje graczowi checkpoint (na mapie może być tylko 1 )
* SetPlayerColor -Funkcja zmienia podanemu graczowi (ID) kolor nicku na podany w drugim argumencie.
* SetPlayerDrunkLevel -Funkcja ustawia poziom upicia dla gracza utrudnia jazdę pojazdem i dodaje latanie kamery
* SetPlayerFacingAngle -Funkcja ustala kąt obrotu gracza
* SetPlayerFightingStyle -Ustawia graczowi styl walki wręcz
* SetPlayerHealth -Funkcja pozwala ustawić poziom zdrowia gracza.
* SetPlayerInterior -Funkcja ustawia graczowi nowy interior
* SetPlayerMapIcon -Ustawia ikonę na mapie. Możesz wybrać z 62 rodzajów ikon. Możesz użyć też białego kwadratu (ID: 1) w dowolnym kolorze.(max.100 w 0.3)
* SetPlayerMarkerForPlayer -Funkcja ta ustawia widocznosc gracza na radarze innego gracza.
* SetPlayerName -Ustawia graczowi nick.
* SetPlayerObjectPos -Przenosi wybrany obiekt (widzialny tylko dla danego gracza) do wybranej pozycji
* SetPlayerObjectRot -Obraca obiekt widzialny tylko dla danego gracza
* SetPlayerPos -Funkcja ustala koordynaty gracza na podane w argumentach. Każdy koordynat, nawet jeśli jest równy pełnej liczbie musi zawierać pierwszą liczbę po przecinku (kropce)
* SetPlayerPosFindZ -Ustawia pozycje gracza dostosowaną do gruntu.
* SetPlayerRaceCheckpoint -Funkcja ta ustawia checkpoint'y do scigania sie.
* SetPlayerScore -Ustawia graczowi punkty Score.
* SetPlayerShopName -Funkcja uruchamia skrypt (sprzedawcę w interiorze np. menu w ammunation)
* SetPlayerSkillLevel -SetPlayerSkillLevel pozwoli Ci na zmianę poziomu umiejętności gracza w broniach (których broni dany gracz może używać, a których nie). Pamiętaj, że nie w każdej broni poziom ten może być zmieniony.
* SetPlayerSkin -Funkcja ustawia graczowi nowy skin
* SetPlayerSpecialAction -Ustawia specjalną animację dla gracza.
* SetPlayerTeam -Ustawia graczowi drużynę Przydatne do TDM ( Team Dead Match)
* SetPlayerTime -Ustawia czas dla gracza
* SetPlayerWantedLevel -Ustawia graczowi ilość gwiazdek.
* SetPlayerWeather -Funkcja zmienia pogodę graczowi.
* SetPlayerWorldBounds -Funkcja ta może być użyta do zmiany świata granic gracza. Ograniczasz w ten sposób miejsce w które on/ona może się udać.
* SetPlayerVelocity -Ta funkcja przenosi gracza na daną pozycję z jego prędkości.(tylko 0.3)
* SetPlayerVirtualWorld -Funkcji tej używamy gdy chcemy zmienić VirtualWorld danego gracza
* SetSpawnInfo -Funkcja zmienia dane dotyczące spawnu gracza. Zaleca się używanie tej funkcji zamiast SetPlayerSkin i SetPlayerPos w OnPlayerSpawn. Używając SetSpawnInfo zmniejszasz ryzyko crasha podczas spawnu gracza. Aby zespawnować gracza użyj SpawnPlayer
* SetTeamCount -Funkcja ustawia liczbę drużyn przydatne w mapach Team Deathmatch. Możesz ustawić tutaj 100.000, funkcja poprawia tylko optymalność mapy.
* SetTimer -Funkcja ta wywołuje inną funkcję w pewnym odstępie czasu.
* SetTimerEx -Funkcja ta tworzy timer. W przeciwieństwie do SetTimer'a funkcja przez niego wywołana może zawierać argumenty.
* SetWeather -Funkcja ta sluzy do zmieniania pogody na serwerze.
* SetGravity -Funkcja ta ustawia grawitacje, ktora bedzie na serwerze.
* SetWorldTime -Funkcja ustawia godzinę na całym serwerze.
* SetVehicleHealth -Ustawia zdrowie pojazdu do określonej wartości
* SetVehicleNumberPlate -Zmienia rejestracje pojazdu, efekt zadziała dopiero po respawnie pojazdu(nie działa w 0.3)
* SetVehicleParamsForPlayer -Określa pewne właściwości samochodu gracza.
* SetVehiclePos -Ustawia pozycje pojazdu.
* SetVehicleToRespawn -pozwala na respawn danego pojazdu, nawet wtedy gdy gracz jest aktualnie jego kierowcą.
* SetVehicleVelocity -Funkcja ustawia pozycje pojazdu z jego prędkością (tylko 0.3)
* SetVehicleVirtualWorld -GetVehicleVirtualWorld służy nam do pobrania Virtual Worldu danego samochodu.
* SetVehicleZAngle -Ustawia rotacji pojazdu(obrót)
* SetDeathDropAmount - NIE WIADOMO ALE CHYBA NIE DZIAŁA W OBECNYCH WERSJACH
* SetNameTagDrawDistance -Funkcja ta ustawia maksymalna odleglosc, na jaka gracz bedzie widzial nicki innych graczy.
* ShowPlayerNameTagForPlayer -Funkcja ta pozwala na ukrycie/pokazanie nicku gracza playerid dla gracza showplayerid .
* ShowPlayerDialog -Funkcja ta otwiera okno GUI
* ShowNameTags -Funkcja ta słuzy do ukrywania paskow stanu nad glowami graczy. Np. Ilosc zycia, zbroi , id etc.
* ShowPlayerMarkers -Funkcja ta pozwala na wlaczenie lub wylaczenie markerow na mini-mapie ktorymi sa zaznaczeni gracze
* SpawnPlayer -Funkcji tej używamy w celu zespawnowania gracza. Polega to na przeniesieniu postaci w miejsce jakie zostało podane w funkcji AddPlayerClass, AddPlayerClassEx, lub SetSpawnInfo.
* StartRecordingPlayback -Funkcja ta rozpoczyna odtwarzanie nagrania z folderu npcmodes/recordings I bot ja odtwarza.
* StartRecordingPlayerData -Funkcja ta nagrywa ruchy gracza, ktore zapisywane sa w pliku w folderze scriptfiles, dzieki ktorym Boty beda mogly je powtarzac.
* StopObject -Funkcja służy do zatrzymania obiektu który jest w ruchu (któremu wykonuje się funkcji MoveObject)
* StopPlayerObject -Funkcja służy do zatrzymania obiektu danego (stworzonego używając CreatePlayerObject) gracza który jest w ruchu (który wykonuje się funkcją MovePlayerObject)
* StopRecordingPlayback -Funkcja ta zatrzymuje odtwarzanie nagarnia dla bota.
* StopRecordingPlayerData -Funkcja ta zatrzymuje wszystkie nagrania ktore byly uaktywnione przez funkcje StartRecordingPlayerData i zapisuje nagranie do folderu Scriptfiles.
T
* TextDrawAlignment -Funckja ta, służy do ustawiania pozycji textDraw'a : wyrownianie do lewej, srodka, prawej.
* TextDrawBackgroundColor -Funkcja ta ustawia kolor obwodki wokol kazdej litery TextDrawu.
* TextDrawBoxColor -Funkcja ta pozwala na ustawienie koloru "pudelka" za TextDrawem. Funkcja dziala jesli utworzymy uprzednio Box'a (TextDrawUseBox).
* TextDrawColor -Ustawia kolor tekstdrawa
* TextDrawCreate -Tworzy textdraw (nie pokazuje)
* TextDrawDestroy -Niszczy TextDraw.
* TextDrawFont -Ustawia czcionkę w textdrawie
* TextDrawHideForAll -Ta funkcja umożliwia schowanie Text Drawa wszystkim graczom.
* TextDrawHideForPlayer -Ta funkcja umożliwia schowanie Text Drawa graczowi.
* TextDrawLetterSize -Funkcja ta ustawia rozmiar liter w TextDrawie.
* TextDrawSetOutline -Funkcja ta ustawia czarną obwodkę wokół każdej litery w TextDrawie .
* TextDrawSetProportional -Funkcja ta sprawdza czy tekst jest proporcjonalny i ustawia odleglos liter od siebie.
* TextDrawSetShadow -Dodaje czarny cień na dole po prawej stronie tekstu.
* TextDrawSetString -Używamy tej funkcji, aby zaktualizować teksy wyświetlany w TextDrawie.
* TextDrawShowForAll -Pokazuje TextDrawa wszystkim graczom.
* TextDrawShowForPlayer -Pokazuje TextDrawa danemu graczowi.
* TextDrawTextSize -Funkcja ta ustawia rozmiar okna Box'u TextDrawu
* TextDrawUseBox -Funkcja Dodaje do naszego Text Draw'u tło
* TogglePlayerClock -Funkcja pokazuje/chowa zegarek w prawym górnym rogu.
* TogglePlayerControllable -Funkcja ta umożliwia lub uniemożliwia graczowi poruszanie się. Funkcja dodatkowo przydaje się przy tworzeniu menu - wtedy gracz wybierając opcje w nim nie porusza się, gdy jest zamrożony. Ponad to w grze występuje błąd - jeśli gracz jest w samochodzie i nie jest zamrożony nie ma on kontroli nad menu.
* TogglePlayerSpectating -Funkcja ta pozwala na uzywanie podgladu przez graczy.
U
* Update3DTextLabelText -Zmienia wartość tekstu trójwymiarowego. (stworzonego za pomocą Create3DTextLabel)
* UpdatePlayer3DTextLabelText -Zmienia wartość tekstu trójwymiarowego widzianego dla danego gracza. (stworzonego za pomocą CreatePlayer3DTextLabel)
* UsePlayerPedAnims -Używa standardowego odtwarzacza animacji spaceru (animacji skinu CJ).
* UpdateVehicleDamageStatus -Służy do ustawiania wartości uszkodzenia pojazdu.
I jak już umiecie PAWN ?
Offline